Aktualno
19. 4. 2021
Ocena Fiskalnega sveta: Ocena proračunskih dokumentov za obdobje 2021 do 2024
V trenutnih negotovih razmerah je zaradi izjemnih okoliščin in skladno z Zakonom o fiskalnem pravilu dovoljeno odstopanje od srednjeročne uravnoteženosti, če to ne ogrozi srednjeročne vzdržnosti javnih financ. Za leti 2021 in 2022 projekcije v predloženih proračunskih dokumentih nakazujejo ekspanzivno fiskalno politiko, ki je glede na trenutno razpoložljive napovedi proticiklična, vendar so nekateri že sprejeti […]
8. 4. 2021
Javne investicije v Sloveniji: gibanja, struktura in izzivi
Javne investicije lahko načeloma pozitivno prispevajo h gospodarski rasti in krepitvi gospodarskega potenciala ter s tem k razvojnemu dohitevanju. Razpoložljivi javnofinančni načrti in usmeritve ob oblikovanju EU Sklada naslednja generacija nakazujejo, da naj bi imele javne investicije eno izmed ključnih vlog pri zagotavljanju okrevanja po trenutni epidemiološki krizi ob hkratnem naslavljanju ključnih razvojnih izzivov. Ob […]
6. 4. 2021
Mesečna informacija, april 2021
Primanjkljaj državnega proračuna je po začasnih podatkih v prvih treh mesecih 2021 znašal 1.291 mio EUR, kar je skoraj polovica s proračunom predvidenega primanjkljaja za celo leto 2021. Brez neposrednega učinka COVID ukrepov bi primanjkljaj v prvih treh mesecih znašal 432 mio EUR. Občutnejši primanjkljaj v prvem četrtletju je sicer običajen predvsem zaradi plačila obresti, […]
2. 4. 2021
30. 3. 2021
Dolg sektorja država v Sloveniji: značilnosti, srednjeročna vzdržnost in dolgoročne simulacije
Dolg sektorja država odraža neravnovesja javnih financ, zato je med najpomembnejšimi kazalniki makroekonomskega stanja posamezne države. Dolg sektorja država se je zatem, ko se po občutnem povečanju v predhodni globalni finančni krizi ni povrnil na predkrizne ravni, v tokratni krizi ponovno močno povečal v Sloveniji in tudi v celotni EU. Vloga fiskalne politike kot pomembnega […]
5. 3. 2021
Mesečna informacija, marec 2021
Primanjkljaj državnega proračuna je po začasnih podatkih v prvih dveh mesecih 2021 znašal 661 mio EUR, kar je skoraj četrtino s proračunom predvidenega primanjkljaja za celo leto 2021. Brez učinka COVID ukrepov bi bil primanjkljaj v prvih dveh mesecih manjši (-128 mio EUR). Mesečni obseg COVID ukrepov z neposrednim učinkom na saldo državnega proračuna je […]
© Fiskalni svet 2017 - 2025